Ràdio a l’institut

El dia 22 de desembre del 2016 es feren a l’institut, com tots els cursos, nombroses activitats i tallers. Aquest curs, per primera vegada, es realitzà un programa de ràdio en directe que es va emetre per circuït tancat de wifi a través del servei d’streaming de VideoLan.

Els alumnes de Grau Mitjà d’Electrònica prepararen els mitjans tècnics, i els alumnes de Cultura Audiovisual de 2n de Batxillerat conduïren el programa. Participaren alumnes del PMAR de 2n, de 3r i 4t de Secundària, i de Cicles Formatius d’Administració i es feren entrevistes a diverses professores i professors.

A més de les professores i professors que s’esmenten al programa, cal agrair especialment la participació de Paco Resurrección, Àlex Gamón, Carme Rodrigo, Macarena Vañó, Pepa Munera i Eva Jorge, que varen col·laborat en la selecció musical i motivaren els alumnes perquè gravaren diversos àudios.

Aquest primer programa de ràdio va durar prop de tres quarts d’hora. L’hem dividit en tres parts per facilitar l’audició.

Primera part. Inclou un poemes de Maria Mercè Marçal, recitats per diversos alumnes, i una entrevista a Laura Ferri, vicedirectora de l’institut.

Segona part. Conté les intervencions d’alumnes del PMAR i de 3r i 4t de secundària, en valencià, anglés i francés, i entrevistes a Miguel García, professor d’electrònica, i als seus alumnes i de Jesús Rubio, que han muntat la infraestructura per fer el programa; finalment, escoltareu una entrevista a Anna Muntaner, científica investigadora de física nuclear, que pronuncià una conferència als alumnes de batxillerat, a l’institut, el passat 20 de desembre del 2016.

Tercera part. Intervenen alumnes del Cicle Formatiu d’Administració, en castellà i en anglés, que parlen, entre altres coses, de les tertúlies dialògiques, i s’entrevista a Guillermo Cuñat, organitzador d’aquestes tertúlies.